Digital marketing ဆိုတာ ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ႔အရာပါ။ က်ြန္ေတာ္တို႔ digital marketing လုပ္တဲ႔ေနရာမွာ ဒီလို strategyေလးေတြနဲ႔ လုပ္ရင္ေတာ့ ပိုျပီး ထိေရာက္ပါလိမ့္မယ္။
1. Setting a goal
မင္းက မင္းရဲ႕ စီးပြားေရးတိုးတတ္ဖို႔ နည္းလမ္းေတြ ရွာေဖြေနပါလိမ့္မယ္။ customer မ်ားလာေစခ်င္တာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ပိုျပီး နာမည္ေက်ာ္ႀကားခ်င္တာမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ျပိဳင္ဖက္ေတြထက္ ပိုျပီး ေရွ႔ေရာက္ေနေစခ်င္တာမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါလိ့္မ္မယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး ကိုယ္ဘာလိုခ်င္တာလဲဆိုတဲ႔ goal ရွိျခင္းက ဘယ္မွာ ဦးစားေပးရမလဲဆိုတာကို လြယ္လြယ္ကူကူ သိေစႏိုင္ပါတယ္။
2. Creating a marketing funnel
ေအာင္ျမင္ေနတဲ႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတိုင္းမွာ ထိေရာက္တဲ႔ marketing funnel ရွိႀကပါတယ္။ မင္းရဲ႕ customer က မင္းရဲ႕ product ဒါမွမဟုတ္ service ကို မသိေသးတဲ႔ သူစိမ္းအဆင့္ကေန မင္း product ေတြ service ေတြကို အသံုးျပဳေနတဲ႔ lead အဆင့္ကို ေရာက္ဖို႔ မင္းဟာ strategies ေတြနဲ႔ ျပဳလုပ္ရပါမယ္။
narketing funnel မွာ အပိုင္းေလးပိုင္း ခြဲလို႔ရပါတယ္။ Awareness , Interest, Desire နဲ႔ Action ဆိုျပီးေတာ့ပါ။
Awareness
Customer ျဖစ္ႏိုင္ေျခ အလားအလာရွိတဲ႔သူေတြဟာ မင္းရဲ႕ product / service ကို သိႀကတယ္။ သူတို႔က stranger ျဖစ္ေနတုန္းပဲ။ ဒါေပမဲ႔ သူတို႔က မင္းရဲ႕ website ေတြ page ေတြကို သူတို႔လိုခ်င္တာ ရဖို႔ဆိုတဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုနဲ႔ လာေရာက္ႀကည့္ရႈ႔ႀကတယ္။ ဒီအဆင့္မွာ မင္းက သူတို႔ လုိခ်င္တဲ႔အရာ မင္းဆီမွာရွိတယ္ဆိုတာကို ျပသျပီး သူတို႔ေတြကို ဆြဲေဆာင္ရပါလိမ့္မယ္။
Interest
သူတို႔ေတြဟာ မင္းရဲ႕ product service ကို စိတ္ဝင္စားလာႀကပါျပီ။ ဒီအဆင့္မွာေတာ့ မင္းက မင္းရဲ႕ product / service အတြက္ အခ်က္အလက္ေတြေပးမယ္။ သူတို႔က မင္းေျပာျပတဲ႔ မင္းေပးေနတဲ႔အရာေတြကို စိတ္ဝင္စားတယ္။ ဒီအဆင့္မွာ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ မင္းက တစ္ျခား အခ်က္အလက္ေလးေတြကို ေဖည္ျပေပးတာပါပဲ။ သူတို႔ရဲ႕ specific need ေတြအတြက္ အခ်က္အလက္ေတြကို ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။
Desire
သူတို႔က မင္းရဲ႕ product / service ကိုဘစိတ္ဝင္စားလာျပီ။ ဒီအဆင့္မွာေတာ့ မင္းက သူတို႔ စိတ္ဝင္စားတဲ႔ product / service အေႀကာင္း အေသးစိတ္ေျပာျပေပးရပါမယ္။ ျပီးေတာ့ သူတို႔က ဘာလို႔ မင္းရဲ႕ product / service ကို ဘာေႀကာင့္ လိုအပ္ရတာလဲဆိုတာနဲ႔ ဒီအရာကို အသံုးျပဳရင္ ဘာအက်ိဳးေက်းဇူးေတြရမယ္ဆိုတာမ်ိဳး ဒီအရာက သူတို႔အတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုးဆိုတာမ်ိဳးကို ေျပာျပေပးရပါမယ္။
Action
အေပၚကအဆင့္ေတြ အကုန္ျဖတ္ေက်ာ္ျပီးရင္ေတာ့ ဒီအဆင့္မွာ ေစ်းႏႈန္းေတြ ေငြေပးေခ်မႈေတြ ေဆြးေႏြးဖို႔ပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ ဒီအဆင့္ဟာ မင္းရဲ႕ potential customer ေတြကို lead အျဖစ္နဲ႔ ေျပာင္းလဲေပးတဲ႔ အရာပါ။
ေကာင္းမြန္တဲ႔ ထိေရာက္တဲ႔ marketing funnel ရွိတာာဟာ မင္းအတြက္ customer အသစ္ေတြ တိုးလာဖို႔ကိုသာ ကူညီေပးတာမဟုတ္ဘဲ ထပ္ခါ ထပ္ခါ လာေရာက္ဝယ္ယူတဲ႔ repeat buyer ေတြကိုပါ ရရွိေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မင္း product / service နဲ႔ ပတ္သတ္တဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ ေကာင္းမြန္တဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳေတြကို တစ္ျခားသူေတြကို မ်ွေဝေပးႀကပါလိမ့္မယ္။
3. Driving traffic
မင္းရဲ႕ marketing funnel ထဲကို ဝင္ေရာက္လာဖို႔ traffic ရွိရပါမယ္။ ဒီလိုလုပ္ဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဥပမာ - quality contentေတြ ဖန္တီးရမယ္။ လူေတြ စိတ္ဝင္စားမဲ႔ အေႀကာင္းအရာေလးေတြ ဖန္တီးရပါမယ္။ keyword strategy လို႔ ေခၚတဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ႔ keyword ေလးေတြကို မင္းရဲ႕ content ထဲမွာ ထည့္သြင္း အသံုးျပဳရပါမယ္။ ဒါက ပိုျပီး ထိေရာက္ေစမွာပါ။ Traffic Driving လုပ္ရာမွာေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ business ေပၚမူတည္ၿပီး Online Traffic ကိုသံုးမလား Offline store visit ကိုသံုးမလား ဆိုတာကေတာ့ ျပန္ခ်ိန္ရမွာေပါ့။
0 Comments