Marketing Plan Sample – Marketing Plan တစ္ခုမွာ ဘာေတြပါမလဲ


Marketing Plan ဆြဲလဲဆြဲခ်င္တယ္ ဆြဲလဲမဆြဲတတ္ဘူး ဘာေတြပါရလဲ မသိဘူး ဆိုသူမ်ားအတြက္ အလြယ္ကူဆံုး Marketing Plan ဆြဲနည္းကို ရွာေဖြတင္ေပးလိုက္ပါတယ္..

Section (1) Executive Summary

ဒီအပိုင္းက တကယ္ေတာ့ ေနာက္ဆံုးမွ ေရးရမယ့္အပိုင္းပါ။ ဒီအပိုင္းမွာ အျခား section ေတြအားလံုးကို summarize လုပ္ထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ပါဝင္ပါမယ္။ ဒီအပိုင္းကို ဖတ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ သင္ကိုယ္တိုင္နဲ႔ တျခားသူေတြကိုပါ marketing plan တစ္ခုလံုးကို ခဏအတြင္း နားလည္ေစပါတယ္။

Section (2) Target Customer

ဒီအပိုင္းကေတာ့ ကိုယ္ဘယ္သူ႔ကို target ထားသလဲ ဆိုတဲ့ target customer ကို ေဖာ္ျပထားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာ ဘာေတြပါမလဲဆို


  • သူတို႔ရဲ႕ demographic (က်ားမ၊ အသက္)
  • Interest, Behavior
  • ကိုယ္ေရာင္းခ်တဲ့ ပစၥည္း၊ ဝန္ေဆာင္မွဳ နဲ႔ သူတို႔ၾကား ပတ္သက္မွဳ၊ သူတို႔ဘာေၾကာင့္ ဒါကို ဝယ္မွာလဲ၊ ဘာေတြလုိအပ္သလဲ


Section (3) Unique Selling Proposition (USP)

ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္ၿပိဳင္ဘက္ေတြၾကား ဘာကြာျခားသလဲ ဆိုတာကို အဆံုးအျဖတ္ေပးတာက USP ပါ။ တနည္းအားျဖင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ customer ေတြရဲ႕ “မင္း ၿပိဳင္ဘက္ဆီကမဝယ္ဘဲ မင္းဆီက ဘာလို႔ဝယ္ရမွာလဲ” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းရဲ႕ အေျဖလဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဥပမာ - Delivery Company FedEx ရဲ႕ “When it absolutely, positively has to be there overnight” လိုမ်ိဳးေပါ့။


Section (4) Pricing & Positioning Strategy

ေစ်းႏွဳန္း သတ္မွတ္ျခင္း နဲ႔ ေနရာယူျခင္းဟာ ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ ဥပမာ - ကိုယ္က ကိုယ့္ industry ထဲမွာ premium brand အျဖစ္ သတ္မွတ္ခံခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေစ်းအရမ္းေလွ်ာ႔လို႔မရပါဘူး။ ဒီအပိုင္းမွာ ကိုယ္ဘယ္ေနရာမွာ ရွိေနခ်င္သလဲ Positioning နဲ႔ ေစ်းႏွဳန္း ဘယ္လိုသတ္မွတ္မလဲ pricing ကို ေသခ်ာေရးပါ။

Section (5) Distribution Plan

ဒါကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ customer ေတြက ကိုယ့္ဆီက ဘယ္လိုဝယ္မလဲဆိုတဲ့ အပိုင္းပါ။ ဒါရိုက္ဝယ္မွာလား၊ ဆိုင္မွာသြားဝယ္မွာလား၊ ရံုးလာဝယ္ရမွာလား စသျဖင့္ေပါ့။ ဒီမွာ အဲဒီအပိုင္းကို Detail ေရးရပါမယ္။

Section (6) Offers

ဒါကေတာ့ ပရိုမိုးရွင္း သေဘာမ်ိဳးပါ။ ဒီ offer ေတြက customer အသစ္ ရေစၿပီး အေဟာင္းေတြကိုလဲ ကိုယ့္ဆီ ျပန္လာေစပါတယ္။

Section (7) Marketing Materials

Marketing မွာ ပါဝင္မယ့္ ပစၥည္းေတြအစံု ဘာေတြပါမလဲ၊ ဘာေတြထုတ္မလဲ ဒီထဲမွာ အကုန္ပါပါမယ္။ Website, Social Media Posts, Pamphlets စသျဖင့္ေပါ့ .. လိုတာေတြ ဒီထဲမွာ ထည့္ရပါမယ္။


Section (8) Promotions Strategy

ဒီအပိုင္းကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ဝန္ေဆာင္မွဳ၊ ပစၥည္းကို အမ်ားသိေအာင္ ဘယ္လို ေၾကာ္ျငာမလဲ၊ Promote လုပ္မလဲဆိုတဲ့အပိုင္းပါ။ တီဗြီမွာေၾကာ္ျငာမွာလား၊ ဆိုရွယ္မီဒီယာ သံုးမွာလား၊ PR ဘက္သြားမွာလား စသျဖင့္ သတ္မွတ္ထည့္သြင္းရပါမယ္။

Section (9) Digital Strategy

ဒီအပိုင္းကေတာ့ သီးသန္႔ ထပ္ထည့္ထားရတဲ့အပိုင္းပါ။ တကယ္လို႔ အြန္လိုင္းကို သံုးမယ္ဆိုရင္ ဘာေတြသံုးမလဲ ဘယ္လိုသြားမလဲ စသည္အားျဖင့္ ေရးရမယ့္အပိုင္းပါ။ အခု ကြ်န္ေတာ္ ဝန္ေဆာင္မွဳေပးေနတဲ့ အပိုင္းဆိုလဲ မမွားပါဘူး။ ဒီမွာ အေျခခံအားျဖင့္

  • Overall Digital Strategy
  • Content Strategy
  • Digital Media Buying Strategy
  • Customer Experience

စသျဖင့္ (၄) ခုပိုင္းလို႔ရပါတယ္။ ဒီအပိုင္းကို ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ ေဆြးေႏြးခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေအာက္ပါ လင့္ခ္ကေန လွမ္းဆက္သြယ္ႏိုင္ပါတယ္ဗ်။

Contact Me for Consulting Services

Section (10) Conversion Strategy

ဒါကေတာ့ တကယ္ေရာင္းရေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဆိုတဲ့အပိုင္းပါ။ သူတို႔ ကိုယ့္ကို စိတ္ဝင္စားလာရာကေန တကယ္ဝယ္လာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဒီမွာ ထည့္ေရးရပါတယ္။

Section (11) Partnerships

ကိုယ့္ဆီက မဝယ္ခင္၊ ဝယ္ေနစဥ္ အတူတူ၊ (သို႔) ဝယ္ၿပီး ကာလမွာ တျခား ဘယ္သူဆီကေရာ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြ ဝယ္ေလ့ရွိလဲ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အဲဒီလူေတြဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ partner ေတြပါပဲ။ ဖုန္းကာဗာ ေရာင္းတဲ့သူေတြအတြက္ ဖုန္းေရာင္းသူေတြဟာ partner ေတြပါ။ သူတို႔နဲ႔ ဘယ္လိုဆက္သြယ္လုပ္ကိုင္မလဲ။ ဒီထဲမွာ ပါပါမယ္။

Section (12) Referral Strategy

ကိုယ့္ရဲ႕ customer အေဟာင္းတစ္ေယာက္စီတိုင္းက ေနာက္ထပ္ customer အသစ္ (၁) ေယာက္ကို ညႊန္ေပးႏိုင္မယ္ဆိုပါစို႔.. ကိုယ့္ေရာင္းအား (၂) ဆ တက္သြားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ဆီက ဝယ္သြားတဲ့သူေတြ တျခားသူကို ထပ္ညႊန္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။ သူတို႔ ျပန္ညႊန္ေအာင္ ဘယ္လို reward ေတြေပးမလဲ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ သူတို႔ကို ညႊန္ေပးပါလို႔ေျပာရမလဲ စသျဖင့္ strategy လိုပါမယ္။

Section (13) Increasing Transition Price Strategy

ကိုယ့္ရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္က တစ္ခါေရာင္းရင္ ေဒၚလာ ၂၀၀ ရေနတဲ့အခ်ိန္ ကိုယ္က ၁၀၀ ပဲ ရတယ္ဆိုရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ တစ္ဝက္ပဲ အလုပ္လုပ္ဖို႔လိုၿပီး ကိုယ္နဲ႔အတူတူရေနသလို ျဖစ္ေနၿပိေပါ့။ ဒါဆို တစ္ခါေရာင္းရတိုင္းမွာ Transition Price တက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုတဲ့ Strategy လိုလာပါၿပီ။ Bundle, Package ေတြနဲ႔ ေရာင္းမလား၊ Crossselling လုပ္မလား စသျဖင့္ေပါ့

Section (14) Retention Strategy

Customer အသစ္ေတြ ရွာတာထက္ အခုရွိၿပီးသား customer က မၾကာခဏျပန္ဝယ္ေအာင္ လုပ္ရတာ ပိုၿပီး ကုန္က်စားရိတ္သက္သာပါတယ္။ သူတို႔ မၾကာမၾကာျပန္ဝယ္ေအာင္ newsletter ပို႔တာမ်ိဳး မန္ဘာကတ္လုပ္တာမ်ိဳး ဘယ္လို strategy နဲ႔ သြားမလဲ..

Section (15) Financial Projections

ဒီအပိုင္းမွာေတာ့ ေရွ႕က section တစ္ခုခ်င္းစီမွာ ရွိမယ့္ ကုန္က်စားရိတ္၊ အဲဒီကေန ျပန္ရလာမယ့္ ဝင္ေငြ၊ အျမတ္ေငြ၊ ဘယ္ေလာက္ဖယ္ထားရမလဲ ဘယ္ေလာက္ျမတ္မလဲ စသျဖင့္ ေငြေၾကးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ အပိုင္းေတြ ပါဝင္ပါမယ္။ 100% ေတာ့မွန္ဦးမွာ မဟုတ္ေပမယ့္ ဒါကိုအေျခခံၿပီး တြက္ခ်က္လုိ႔ရပါလိမ့္မယ္။

Ref: Forbes


Post a Comment

0 Comments