Hashtag ကို ဘယ္လိုသံုးမယ္


Hashtag ဆိုတာက ခုေနာက္ပိုင္း ေခတ္စားလာၿပီး တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ သံုးလာၾကတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုပါ။ အထူးသျဖင့္ Twitter နဲ႔ Instagram မွာ Hashtag ကို အမ်ားဆံုး သံုးၾကပါတယ္။ Facebook မွာလဲ သံုးတာေတြ႕ပါတယ္။ တစ္ခုသတိထားသင့္တာကေတာ့ Facebook မွာ Hashtag အမ်ားႀကီး ထည့္သံုးရင္ engagement က်သြားတာေတာ့ ေတြ႕ရတဲ့အတြက္ သတိေတာ့ထားသင့္ပါတယ္။ ကဲ ဟုတ္ၿပီ ဒါဆို Hashtag ဆိုတာ ဘာလဲ .. Hashtag ကို ဘယ္လိုသံုးမလဲ ဆက္ၾကည့္ရေအာင္..

Hashtag ဆိုတာဘာလဲ..


အလြယ္ဆံုးေျပာရရင္ topic တစ္ခုကို hashtag တစ္ခုပါ။ # သေကၤတခံၿပီး ေရးထားတဲ့ keyword ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ #iPhoneX ေပါ့။ အဲဒီစာသားေပၚမွာ ႏွိပ္လိုက္ရင္ အဲဒီ hashtag ထည့္သြင္းေရးသားထားတဲ့ အျခား content ေတြရွိတဲ့ feed တစ္ခုကို ေရာက္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါၿပီ.. ဒါဆို Hashtag ကို Business အတြက္ ဘယ္လိုသံုးမလဲ

Tips (6) ခု ေျပာျပေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

(၁) Hashtag ေရြးတာ ဂရုစိုက္ပါ။


ဥပမာဆိုပါစို႔.. သင့္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းက ကားတာယာေတြ ေရာင္းတဲ့လုပ္ငန္းေပါ့။ တာယာအေကာင္းစား ဝယ္ယူအသံုးျပဳျခင္းအားျဖင့္ အႏၱရာယ္ကင္းရွင္းစြာနဲ႔ လိုရာခရီးေရာက္မယ္ ဆိုတဲ့ message မ်ိဳး ေပးမယ္ဆိုရင္ #CarTyres ဆိုတဲ့ hashtag သံုးမယ့္အစား ပိုၿပီး ေဝးေဝးေရာက္ၿပီး လူေတြပိုၾကည့္ၾကမယ့္ hashtag မ်ိဳး.. ဥပမာ #Safety ကို သံုးျခင္းျဖင့္ ပိုေကာင္းတဲ့ result ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

(၂) တိုတိုနဲ႔ ထိပါေစ။

#SocialMediaMarketingbyAungMonChan လို႔ ေရးမယ့္အစား #SMMbyAMC က ပိုမေကာင္းဘူးလား။ ရွိၿပီးသား hashtag ကို ယူသံုးမယ္ဆိုလဲ အရမ္းရွည္တာေတြကိုေရွာင္ပါ။

(၃) Live blog/tweet ေတြကို ရွာပါ။

သင့္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနယ္ပယ္က ပြဲေတြမွာ သံုးတတ္တဲ့ Hashtag ေတြရွိပါတယ္။ ဥပမာဆိုရင္  #AppleEvent ဆိုတဲ့ hashtag ဟာ Apple ပြဲေတြမွာ သံုးတတ္ပါတယ္။ အဲဒီပြဲက ကိုယ့္ရဲ႕ business နဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္ဆိုရင္ အဲဒီ hashtag ကို ဝင္သံုးျခင္းျဖင့္ industry KOL ေတြနဲ႔ ခ်ိိတ္ဆက္ႏိုင္သလို ကိုယ့္ business ကို လူမ်ားမ်ားက ျမင္ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

(၄) ကိုယ္ပိုင္ hashtag ကို သံုးၿပီး ဖန္တီးပါ။

ကြ်န္ေတာ့ေနာက္ဆံုးအတန္းတုန္းက #SMMbyAMC ကုိသံုးၿပီး ပံုတင္ၿပီး Love အမ်ားဆံုးရတဲ့သူကို ဆုေပးမယ့္ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခု လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္ business ကေန အဲလိုၿပိဳင္ပြဲေလးေတြ၊ Live Event ေလးေတြလဲ လုပ္လို႔ရပါတယ္။


(၅) သူမ်ားေတြ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြထဲ ဝင္ေရာလို႔လဲရတယ္။

Hashtag တစ္ခုခုေအာက္မွာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးေနတဲ့ စကားဝိုင္းမ်ိဳး ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကိုယ္လဲ ဝင္ေျပာျခင္းျဖင့္ Influencer ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုႏိုင္ခြင့္၊ ကိုယ့္ competitor ရဲ႕ audience နဲ႔ ေတြ႕ဆံုႏိုင္ခြင့္ စတဲ့အက်ိဳးေတြ ရေစပါတယ္။ အတင္းေစ်းဝင္ေရာင္းတာမ်ိုးေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔။ အသံုးဝင္မယ့္ data/knowledge sharing လုပ္တာမ်ိဳးနဲ႔ ဝင္ပါ။

(၆) Automation

Hashtag ေတြကို သံုးၿပီး auto အလုပ္ခိုင္းထားတာမ်ိုးေတြလဲရွိပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး tool တစ္ခုကေတာ့ IFTTT ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ေအာက္ကလင့္ခ္က ပို႔စ္မွာဆိုရင္ #SaveRakhine ကိုသံုးၿပီး Facebook ကေန Twitter ကို Auto Post တင္နည္းကို တင္ေပးထားပါတယ္။

>> http://bit.ly/2zcTgbI

ဒါမ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီး IFTTT မွာ ရွိပါတယ္။ စမ္းၾကည့္ပါ။

Hashtag ကိုသံုးပံုသံုးနည္းေတြ ၿပီးၿပိဆိုေတာ့ မသံုးပံုမသံုးနည္းေလးေတြလဲ ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။

ျပႆနာတက္ေနတဲ့ hashtag တစ္ခုထဲ အတင္းဝင္ၿပီး promote မလုပ္ပါနဲ႔။ ဥပမာ #Wheniwas ဆိုတဲ့ hashtag မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြအေနနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ခံစားခဲ့ရတဲ့ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေစာ္ကားမွဳေတြကို အျပန္အလွန္မွ်ေဝၿပီး တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေဖးမကူညီေနၾကတာ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို hashtag မ်ိဳးမွာ အတင္းဝင္ၿပီး ေစ်းေရာင္းရင္ ကိုယ့္ brand ရဲ႕ပံုရိပ္ကို ကိုယ္ခ်သလို ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

Hashtag ေတြအမ်ားႀကီး ထည့္တာမ်ိဳး မလုပ္ပါနဲ႔။

တျခား Company ေတြ Brand ေတြက သံုးၿပီးသားမ်ိဳးေတြကိုလဲ နည္းနည္းေရွာင္ပါ။ ကိုယ္က ကိုယ့္ brand ကို သူမ်ားကို ခုၿပီး အတင္း promote လုပ္သလိုျဖစ္မွာစိုးလို႔။


အဆံုးထိဖတ္ေပးလို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းေဆာင္းပါးေတြကို #SMMbyAMC မွာ ေရးမလားလို႔။ Save ေပးထားၾကေနာ္။

Ref: Infographic by Social Media Today
www.aungmonchan.com

Post a Comment

0 Comments