SEO ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ Website ကို Search Engine
ေတြျဖစ္ၾကတဲ့ Google, Bing, Yahoo အစရွိတာေတြရဲ႕ Search Result Page ေတြမွာ
အေရွ႕ကိုေရာက္ႏိုင္သမွ်ေရာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းကိုေခၚတာျဖစ္ပါတယ္၊ အေသးစိတ္ဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ SEO ဆိုတာဘာလဲ ?
မွာ ဖတ္နုိင္ပါတယ္၊SEO တစ္ခုေအာင္ျမင္ဖို႔ဆိုတာ အခ်ိန္ေတြအမ်ားၾကီးေပးရပါတယ္၊စိတ္ရွည္ရပါတယ္၊ အခု ေအာက္မွာေရးေပးထားတာေတြကေတာ့ SEO တစ္ခုေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ လိုအပ္တဲ့အခ်က္ေတြထဲက Marketer ေတြ မသိမျဖစ္ သိထားသင့္တဲ့ အခ်က္ေလးေတြ ျဖစ္ပါတယ္၊
1 . Don’t Ignore Your Audience
Marketer ေတြအေနနဲ႔ ကိုယ္တာ၀န္ယူရတဲ့ Website ရဲ႕ ပရိသတ္ေတြဘာေတြၾကိဳက္တတ္လဲဆိုတာကို သိေအာင္လုပ္ပါ၊ Poll ေတြလုပ္ၿပီး စစ္တမ္းေကာက္တာမ်ိဳး၊ forum ေတြ bulletin board ေတြကိုသြားၿပီး Trend ကဘာေတြလဲဆိုတာေတြကို အျမဲေလ့လာသင့္ပါတယ္၊၊ keyword ေတြကို research လုပ္ပါ၊ အင္တာနက္မွာ အလကားရတဲ့ Google Keyword Tool ဒါမွမဟုတ္ SEO Book’s Keyword
Tool စတဲ့ keyword tools ေတြအမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ keyword tools ေတြကို
အခ်ိန္အၾကာၾကီး ေလ့လာေနစရာမလိုပါဘူး။ ဒီ field ထဲမွာ ဘယ္လို keyword ေတြ
ေခတ္စားေနတယ္၊ customer ေတြက ဘယ္လို keyword ေတြကို ကိုရွာလာၾကသလဲ ဆိုတာေလာက္သိတယ္ဆိုရင္ အဆင္ေျပပါျပီ။
2 . Don’t Be Dense About Keyword Density
က်ေနာ္တို႔ေတြ Topic အသစ္တစ္ခုနဲ႔ Content ေရးျပီးျပီဆိုတာနဲ႔ Search Engine ေတြမွာ ဒီ Topic ေပၚေနေစဖို႔အတြက္ ၾကိဳးစားရပါေတာ့မယ္၊ “Keyword Density” ဆိုတာက Topic တစ္ခုရဲ႕ keyword ဟာ ဒီ Topic ထဲမွာ ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ေလာက္ပါသလဲ ဆိုတာပါပဲ၊(ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ပါသလဲဆိုတာကို ဒီ topic ရဲ႕ စာလံုး အေရအတြက္နဲ႔
ႏႈိင္းယွဥ္ပါတယ္) ၊ keyword ေတြမပါမျဖစ္ပါရမယ့္ ေနရာေတြကို ေအာက္မွာ
ျပထားပါတယ္ …
the Title Tag
the Page URL (friendly URL)
အဓိက ေခါင္းစဥ္ (Main Heading - H1 or H2)
ေဆာင္းပါးရဲ႕ ပထမဦးဆံုး အပုိဒ္မွာ
စာကုိယ္မွာ အနည္းဆံုး ၃ ခါေလာက္ (နည္းတာမ်ားတာက သိပ္အရမ္းၾကီး အဓိက
မက်ပါဘူး၊ အရမ္းမ်ားေလ ေကာင္းေလလို႔ ထင္ၿပီး ဆိုင္ဆိုင္ မဆိုင္ဆုိင္
ေလွ်ာက္မထည့္ပါနဲ႔ )
ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက keyword density ကို 2% ထားေလ့ရွိပါတယ္ (ဆိုလိုတာကေတာ့ စာလံုး ၁၀၀ တုိင္းမွာ keyword 2 ခုပါရမယ္ ေပါ့)။ ပံုမွန္ဆိုရင္ SEO
နဲ႔ပါတ္သတ္ေအာင္ ေရးဖို႔ပ်င္းတတ္ၾကတာမ်ားပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကိုယ့္
ေဆာင္းပါးမွာ same keywords ေတြထပ္မေနဖို႔ကို သတိထားပါ၊ Search Engine က keyword
stuffing လုပ္တယ္ဆိုၿပီး penalized လုပ္ႏိုင္လုိ႔ပါ။ (spam လို႔ထင္ၿပီး
ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္မလာေတာ့တာကို ေျပာတာပါ)။
3 . Don’t Be Afraid of Internal Linking
ကိုယ့္ website ထဲက page ေတြတိုင္းကို search engine က ျမင္ေစခ်င္သလား။
ဒါဆို search engine spider ေတြကို ရွာေတြ႔ေအာင္ ကူညီလိုက္ၾကဖို႔
ရွိတာေပါ့။ ဒါဆိုရင္ sitemap လို၊ blog archives လိုမ်ိဳး site ထဲမွာရွိတဲ့
pages တိုင္းကို လင့္ခ္ေပးထားတဲ့ page ေလးတစ္ခု လုပ္ေပးထားလိုက္ပါ။
4. Don’t Ignore Broken Links
ကိုယ့္ site ထဲက broken links ေတြကို ရွာၿပီး ပံုမွန္
ျပန္ျပင္ေပးသင့္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ page တစ္ခု section တစ္ခုကို
ဖ်က္လိုက္ၿပီဆိုရင္ robot.txt ကိုသံုးၿပီး၊ ဖ်က္လိုက္တဲ့ pages ေတြကို
crawl မလုပ္ပါနဲ႔ေတာ့လို႔ အသိေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ page ေတြတင္မကပဲ
site တစ္ခုလံုးပါ ေရႊ႕လိုက္တယ္ဆိုရင္ 301 .htaccess ကိုသံုးၿပီး
ေျပာင္းသြားတဲ့ URL အသစ္ကို redirect ျပန္လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။Google Webmaster Tool ကိုသံုးၿပီးေတာ့ broken links ေတြ၊ 404 Not Found
errors ျဖစ္ေနတာေတြကို ရွာေဖြႏိုင္ပါတယ္။
5 . Don’t Be Inconsistent With Your Domain URL
Website ေတြေရွ႕မွာ www မပါတာနဲ႔ ပါတာဟာ technically အရ ျပႆနာမဟုတ္ေပမယ့္၊
Search Engine ေတြအတြက္ကေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ သူတို႔က တူတူပဲလို႔
နားလည္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ သီးျခားစီလို႔နားလည္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္
website ကို promote စလုပ္စဥ္က www မပါခဲ့ဘူးဆိုရင္၊ ေနာက္လဲ
မပါပါေစနဲ႔ေတာ့။ ဒါမွ တိက်တဲ့ traffic ranking ကိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။
0 Comments