Content ေရးသားရာမွာ မသိမျဖစ္ သိကို သိထားသင့္တဲ့ ေခါင္းစဥ္ေရးသားနည္း (၉) နည္း


Blog ေရးသားရာမွာျဖစ္ျဖစ္၊ Offline/Online Media ေတြမွာ ေဆာင္းပါးေရးရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေခါင္းစဥ္က ေတာ္ေတာ္အေရးႀကီးပါတယ္။ လူေတြက ေခါင္းစဥ္ကိုပဲ အရင္ဖတ္လိုက္ၾကတာ.. စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းမွ ဆက္ၿပီး ဝင္ၾကည့္ၾကတယ္.. စိတ္ဝင္စားဖို႔မေကာင္းရင္ ေက်ာ္သြားၾကေရာ.. ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ Content ဘယ္ေလာက္ပဲေကာင္းေနေန ေခါင္းစဥ္တပ္မေကာင္းရင္ ဘယ္သူမွဖတ္ျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေခါင္းစဥ္ ေကာင္းေကာင္း ဘယ္လိုတပ္မလဲတဲ့.. (၉) နည္း ေရးေပးထားပါတယ္..

(၁) Helpful
ဒီေဆာင္းပါးဟာ ဖတ္မယ့္သူရဲ႕ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်က္ကို ေျဖရွင္းေပးတဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္ေၾကာင္း ဖတ္မယ့္သူ သိေအာင္ ေရးသားတဲ့နည္းျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ - “ေရခဲေသတၱာထဲမွာ အသားနံ႔ေတြ ပ်ံ႕ႏွံ႔မႈ မရွိေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ”

(၂) Emotion
ဖတ္ရႈသူရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈတစ္ခုခုကို လံႈေဆာ္ေပးႏိုင္တဲ့ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ခံစားမႈကို ေရြးခ်ယ္တဲ့ေနရာမွာ သနားျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ ေက်နပ္ျခင္း အစရွိတဲ့ ခံစားမႈေတြက Engagement ပိုေကာင္းေစပါတယ္။
ဥပမာ - “သားနဲ႔ ေခြ်းမတို႔က ရိုက္ႏွက္ႏွိပ္စက္ၿပီး ေတာင္းရမ္းရန္ ေစခိုင္းခံေနရတဲ့ အဖိုးအို ကို အကူအညီေပးရန္ စီစဥ္”

(၃) Ask
ေမးခြန္းေမးျမန္းတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေတြကလဲ ထိေရာက္ပါတယ္။ ကိုယ့္စာကို ဖတ္ရႈမယ့္သူေတြရဲ႕ သိလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ႀကိဳတင္ေမးျမန္းေပးထားတဲ့ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳး တပ္ၾကည့္ပါ။
ဥပမာ - “လူေတြ Click မႏွိပ္ရမေနႏိုင္မယ့္ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳး ဘယ္လိုေရးမလဲ”

(၄) Dos & Don’ts
ဒါေတြကိုေတာ့ လုပ္သင့္တယ္၊ ဒါေတြကေတာ့ မလုပ္သင့္ဘူး ေရွာင္သင့္တယ္ စသျဖင့္ ေရးသားထားတဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ိဳးမွာဆို ေခါင္းစဥ္တပ္လို႔ အရမ္းေကာင္းတယ္။
ဥပမာ - “ရန္ကုန္မွာ အေဆာင္ေနသူမ်ား သိထားသင့္တဲ့ ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္မ်ား”

(၅) Lists
လူတိုင္း List ေတြကို ႀကိဳက္ပါတယ္။ အခုေတာင္ ကြ်န္ေတာ္တပ္ထားတဲ့ “Content ေရးသားရာမွာ မသိမျဖစ္ သိကို သိထားသင့္တဲ့ ေခါင္းစဥ္ေရးသားနည္း (၉) နည္း” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြဒီမွာ လာဖတ္ေနၿပီမဟုတ္လား။

(၆) Inspire
စိတ္အားတက္ၾကြေစတဲ့ စိတ္ခြန္အားေပးတဲ့ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးေတြဟာလဲ စြဲေဆာင္မႈရွိပါတယ္။
ဥပမာ - “ေက်ာင္းဆရာဘဝမွ ဘီလ်ံနာျဖစ္လာတဲ့ တရုတ္သူေဌးႀကီး Jack Ma ရဲ႕ ေအာင္ျမင္ျခင္းနည္းလမ္းမ်ား”

(၇) Nightmare
ညဘက္မွာ အိပ္မက္ဆိုးမက္ၿပီး ထထိုင္ရေလာက္တဲ့အထိ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြအေၾကာင္း တပ္ထားတဲ့ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးေတြလဲ ေရးႏိုင္ပါတယ္။
ဥပမာ - “Facebook Boosting ျပႆနာမ်ားနဲ႔ ၎တို႔ကို ေျဖရွင္းနည္းမ်ား”

(၈) Empathy
ကိုယ့္ရဲ႕ စာဖတ္သူေတြကို ဂရုစိုက္ေၾကာင္း၊ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ေနရာေပးထားတဲ့ ေခါင္းစဥ္မ်ိဳးေတြလဲ ေကာင္းတာပါပဲ။
ဥပမာ - “www.aungmonchan.com ရဲ႕ စာဖတ္သူမ်ားအတြက္ အထူးသီးသန္႔လက္ေဆာင္ 2017 Report ကို ရယူႏုိင္ၿပီ”

(၉) Success
ဒီေဆာင္းပါးကို ဖတ္လိုက္ရင္ ေအာင္ျမင္မႈ ရကိုရႏိုင္လိမ့္မယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး၊ တစ္ခုခု Success ျဖစ္သြားမယ္ဆိုတဲ့သေဘာမ်ိဳး ေရးသားထားတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေတြဟာလဲ အေကာင္းဆံုးေတြထဲက တစ္ခုပါ။

ဥပမာ - “ပါဝါမလာေတာ့တဲ့ သင့္ Android ဖုန္းကို 10 မိနစ္အတြင္း ျပဳျပင္နည္း”

Post a Comment

6 Comments

  1. ေက်းဇူးတင္ပါတယ္႐ွင့္

    ReplyDelete
    Replies
    1. ဟုတ္ကဲ့ပါ.. ဖတ္ရႈေပးတဲ့အတြက္လဲ ေက်းဇူးပါဗ်။

      Delete
  2. ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆရာ

    ReplyDelete
  3. မဂၤလာပါ ကိုေအာင္မြန္ခ်မ္းေရ။ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္က ေ၀ၿဖိဳးေအာင္ပါ။ အခုကၽြန္ေတာ္ OPPO Myanmar မွာ PR Specialist အျဖစ္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေန ပါတယ္။ အရင္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ NetGuide ဘက္မွာ စာေရးသူ၊ ဘာသာျပန္သူအျဖစ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုလို ေျပာင္းလဲလာတဲ့ေခတ္ အေျခအေနအရ (ပြင့္လင္းျမင္သာမႈေလးလည္း ပိုမိုရရွိလာတဲ့အေျခအေနမ်ဳိးမွာ) မိုဘိုင္းေလာကရဲ႕ traffic ေတြက အံ့မခန္းကို ျမင့္တက္လာတာေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဒီအခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ စီးပြားေရးလုပ္ကိုင္တဲ့ေနရာမွာ traditional way တစ္ခုတည္းနဲ႔တင္ below the line ေတြခ်ည္းလုပ္ေန႐ံုနဲ႔က်ယ္ျပန္႔မႈက အမ်ားႀကီးေရာက္ဖို႔ခက္ေနႏုိင္ပါတယ္။ မိုဘိုင္းလို႔ေျပာတဲ့တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာမႈေၾကာင့္ အြန္လိုင္း engagement ေတြက ပိုမိုအေလးထားစရာျဖစ္လာပါတယ္။ စာနည္းနည္းေျခဆင္းခံေနရတာကို ခြင့္လႊြတ္ပါကိုေအာင္မြန္ခ်မ္း။ အကို႔ရဲ႕လက္ရွိလုပ္ေဆာင္ေနတာေတြကို သေဘာက်တယ္ဗ်ာလို႔ ခပ္ျပတ္ျပတ္ေရးရင္ content ဖန္တီးမႈအရ ဖတ္ခ်င္စဖြယ္မျဖစ္မွာစိုးလို႔ စကားပလႅင္ေတြခံေနရတာပါ။ ဟုတ္ကဲ့ ဆက္ေျပာမယ္ေနာ္ ကိုေအာင္မြန္ခ်မ္းေရ။ ဒီလိုမိုဘိုင္းေလာကရဲ႕က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာတဲ့လမ္းေၾကာင္းအရ စီးပြားေရးနယ္ပယ္က ေၾကာျငာမႈပံုစံေတြ၊ brand awareness ရေအာင္လုပ္ေဆာင္မႈေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕ထုတ္ကုန္အေၾကာင္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈအေၾကာင္းေတြ လူသိ မ်ားထင္ရွားေအာင္လုပ္ေဆာင္မႈေတြကလည္း အြန္လိုင္းဘက္မွာ ပိုမိုမ်ားျပားလာခဲ့တာေတြ႕ေနရပါတယ္။ ဒီအခ်က္က Digital Marketing တင္က႑တစ္ေခတ္ဆန္းေစဖို႔ (သူမ်ားႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ သံုးေနတာၾကာေနပါၿပီ-လူတိုင္းဖုန္းသံုးႏုိင္တဲ့အခြင့္အေရ ျမန္ျမန္ရခဲ့တာကို) ႀကီးမားတဲ့လမ္းပြင့္မႈႀကီးတစ္ခုလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ အရင္ traditional way ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳရင့္လွတဲ့ marketer ေတြေတာင္မွ အခုလို Digital Marketing နယ္ပယ္မွာေတာ့ ႐ုန္းကန္ေနၾကရတယ္ဗ်။ နည္းပညာစီးဆင္းမႈႏႈန္းမွာ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ မလိုက္ပါႏုိင္ခဲ့တဲ့အခ်က္က သူတို႔အတြက္ႀကီးမားတဲ့ အဟန္႔အတားျဖစ္ေနေစပါတယ္။ တတ္ႏုိင္ဘူးဗ်။ သူတို႔မရင္းႏွီးတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ကိုေအာင္မြန္ခ်မ္းတို႔လို လူငယ္ေတြက ပိုမိုအကၽြမ္းတ၀င္ရွိေနၾကၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေလ့လာသင္ယူႏုိင္တဲ့အားသာခ်က္ေတြေၾကာင့္ ျပန္လည္သင္ၾကားေ၀မွ်ေပးႏိုင္ေနတာ၀မ္းသာစရာပါ။ လူႀကီးေတြမွာ ဘ၀အျမင္ျဖတ္သန္းမႈအေတြ႕အႀကံဳပိုၾကပါတယ္။ လူငယ္ေတြအမ်ားစုမွာေတာ့ ေခတ္အျမင္၊ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းနဲ႔ ပိုၿပီးရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ၾကပါတယ္။ ဒါကုိေပါင္းစပ္ေရာေႏွာလိုက္ရင္ ပိုေကာင္းတဲ့အေျခအေနတစ္ရပ္မ်ဳိးျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ ကိုေအာင္မြန္ခ်မ္းေရ။ Digital Marketing အေၾကာင္း အသိအျမင္၊ အေတြ႕အႀကံဳေတြပိုရွိေနတဲ့ အကို႔ကို ကၽြန္ေတာ္လူခ်င္းေတြ႕ၿပီး မိတ္ေဆြေတြအျဖစ္နဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးစကားေျပာခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ဖုန္းနံပါတ္ေလးက 09-791974029 ပါခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ email ေလးကေတာ့ "mr.netizen.yangon@gmail.com" ပါခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕Facebook Account Name ကေတာ့ Wai Aung ပါ။ ေလးစားပါတယ္ ကိုေအာင္မြန္ခ်မ္းေရ။ (အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ကိုေအာင္မြန္ခ်မ္းကိုေတြ႕ခ်င္ပါတယ္။ ကိုေအာင္မြန္ခ်မ္းသိထားတဲ့ Digital Marketing ေတြအေၾကာင္းကို ေ၀မွ်ခံယူလိုပါတယ္။ Digital Marketing နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းေလးေတြကို တိုင္ပင္ခ်င္ပါတယ္။ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးမိတ္ေဆြအေနနဲ႔ ျဖစ္ခြင့္ရခ်င္ပါတယ္။) လိုရင္ကိုပဲေရးရင္ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းမသိေသးတဲ့ ကိုေအာင္မြန္ခ်မ္းအတြက္ သူစိမ္းဆန္ဆန္ျဖစ္ေနမွာစိုးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေရွ႕ကေနၿပီး အပ်ဳိးေတြ၊ ေျခဆင္းေတြထည့္ေနရတာပါခင္ဗ်ာ။ အကိုရဲ႕ ဒီ 09976578387 ဖုန္းနံပါတ္ေလးကိုဆက္သြယ္ရင္ ရႏုိင္တယ္မလားခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတ္ာ့စာကို အစအဆံုးဖတ္ေပးမယ့္လို႔ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဖတ္ေပးတဲ့အတြက္လည္း ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္လို႔ ထပ္ေလာင္းေျပာပါရေစ။

    ReplyDelete