Social Media Marketing အေနနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕Target Customersေတြကို ပိုမိုထိေရာက္စြာ ဆက္သြယ္ႏိုင္ေစဖို႔၊ ကိုယ့္Business ရဲ႕ Goal ကိုအခ်ိန္တိုအတြင္း ရေစႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးဆံုးနဲ႔ အသိသာဆံုးကေတာ့ Content ပါပဲ ။ ဒီအတြက္ Consistent ျဖစ္တဲ့ Content plan ဖန္တီးဖို႔ အခ်က္ (၇) ခ်က္ကို သိထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္ ။
1. Customerေတြရဲ႕ Brand Awareness ကေန Conversion ကို သြားတဲ့ ခရီးကို သိရပါမယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကိုယ့္ brand ကို စျမင္တာက စၿပီး ဝယ္ျဖစ္တဲ့အထိ ဘယ္လိုတြန္းအားေပးရမလဲ သိရပါမယ္။
ဦးဆံုးအေနနဲ႔က ကိုယ့္ရဲ႕Target Customer ေတြရဲ႕အႀကိဳက္ကို စဥ္းစားရမွာပါ (ဒါကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕marital status ၊ ေနထိုင္တဲ့ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ အေလ့အက်င့္ေတြေပၚမူတည္ၿပီး ခန္႔မွန္းၾကည့္လို႔ရပါတယ္) For eg; Uber (Uber ဟာဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ Customer need ကို သူတို႔ေပးတဲ့ service ေတြကတဆင့္ ေကာင္းေကာင္းျဖည့္ေပးႏိုင္တာ အားလံုးအသိပါပဲ)
ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ Customer ရဲ႕အေတြးေတြကို target ထားရမွာပါ။ ကိုယ့္ Productတစ္ခုကို မဝယ္ခင္မွာ သူတို႔ပထမဆံုး ဘာကိုစဥ္းစားမလဲ? ၊ ၿပီးေတာ့ေရာ ဘာေတြထပ္စဥ္းစားအံုးမလဲ ၊ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ ကိုယ့္ Product ကိုမဝယ္ခင္မွာ ေမးလာႏိုင္တဲ့ေမးခြန္းေတြကို အနီးစပ္ဆံုးေတြးထားဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္ ။ လူတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေတြးႏိုင္တဲ့ေမးခြန္းေတြက မတူတဲ့အတြက္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိသမွ် ေမးခြန္းတိုင္းကိုေတာ့ စဥ္းစားထားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္ (For Eg; Product ရဲ႕ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး complain တက္တာမ်ိဳး၊ ဘယ္မွာဝယ္လို႔ ရႏိုင္မလဲဆိုတဲ့ Information ေတာင္းတာမ်ိဳး) ။ ၿပီးရင္ေတာ့ အဲ့အေတြးေတြ ေမးခြန္းေတြကို ကိုယ့္Blog post ၊ images ေတြ Infographic ေတြကတဆင့္ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ဖို႔ျပင္ဆင္ၿပီး Customer trust ကို ရယူပါ။
2. ကိုယ့္ Business အတြက္ ဘာေၾကာင့္ Social Media သံုးရသလဲဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ပါ။ KPI ေတြ သတ္မွတ္ပါ။
Social Media သံုးေနရျခင္းရဲ႕ goal ကို အရင္သတ္မွတ္ထားရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတဲ့ Goal က ၃ခုရွိပါတယ္။
* Communiy တစ္ခုအေနနဲ႔ ရွိေနေစဖို႔
For Eg; ကိုယ့္ Product or service ကို လက္ရွိသံုးေနတဲ့ Customer ေတြကို Facebook Private Group တစ္ခုအေနနဲ႔ ဖြဲ႕ေပးထားတယ္ဆိုပါစို႔ ။ ဒီိ Group ကတဆင့္ Community ရဲ႕ Growth ကိုတိုင္းလို႔ရတဲ့အခ်က္ေတြက :
- Group Member အေရအတြက္
- Live video ေတြရဲ႕ Engagement
- ေန႔စဥ္တင္ေနတဲ့ Post ေတြရဲ႕ Engagement
- ဒီ Group ကေန ေမးလာတဲ့ Question ေတြ
ဒါေတြကိုၾကည့္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ Community ဟာ ေကာင္းေကာင္း Growth ျဖစ္ေနသလား ၊ Customer နဲ႔ Interaction ဘေလာက္ရွိေနလဲဆိုတာ ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါတယ္ ။ သို႔ေပမဲ့ Private group ေတြအေပၚ Facebook analytics ဟာ အရမ္း support မေပးထားတဲ့အတြက္ ဒီေနရာမွာေတာ့ Grytics လိုမ်ိဳး third party tool ကို သံုးရင္ေတာ့ ပိုအဆင္ေျပပါတယ္ ။
* Brand Awareness တိုးေစဖို႔
Marketers ေတြ Social Media အဓိကသံုးရျခင္းကေတာ့ Brand Awareness တည္ေဆာက္ဖို႔ပါ ။ Twitter ကို အဓိက Network အေနနဲ႔ Social Media Marketing လုပ္ေနတယ္ဆိုပါစို႔ ။
- Follower count
- Impression
- Mention and shares
- Top tweet
- Top mention
- Profile visits
- New followers အစရွိတဲ့အခ်က္ေတြကတဆင့္ Brand Awareness ဘယ္ေလာက္ရလာသလဲဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။
* Boost Engagement
Engagement ကလဲ Social Media Success ကိုတိုင္းဖို႔ metric တစ္ခုပါပဲ။ Facebook နဲ႔ Instagram မွာေတာ့ Boost ပိုလုပ္ထားတဲ့ Post ေတြကို feed မွာ ပိုျပေပးထားတဲ့အတြက္ Boost Engagement ကအေရးအႀကီးဆံုးပါပဲ ။ ဒီမွာလဲ retweets , likes , questions နဲ႔ အျခား action ေတြကေန Engagement ကိုတိုင္းလို႔ရပါတယ္
3. ကိုယ့္ Audience ကို ပို Engage လုပ္ႏိုင္ဖို႔ မွန္ကန္တဲ့ Social Network ကိုေရြးခ်ယ္ပါ။
Social Media တိုင္းကို Target ထားေနရင္ ထိေရာက္တဲ့ Result ကို ရလာမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ Social network တစ္ခုမေရြးခင္မွာ ဘယ္ဟာက target customer ကို အဆြဲေဆာင္ႏိုင္ဆံုးလဲဆိုတာ ေရြးရပါမယ္ ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ေနရာေဒသနဲ႔ Platform တစ္ခုရဲ႕ influence လုပ္ႏိုင္စြမ္းေပၚ မူတည္ပါတယ္။ လူသံုးအမ်ားဆံုးနဲ႔ Target အထားႏိုင္ဆံုး platform ေတြကေတာ့ :
- Facebook
- Twitter
- Instagram
- Pinterest
- LinkedIn
- YouTube
- SnapChat
4. Content ရဲ႕ Topic ကို စဥ္းစားပါ
ဦးစားေပးရမယ့္ Social Network ကိုေရြးခ်ယ္ၿပီးရင္ေတာ့ Content Plan ကိုျပင္ရေတာ့မွာပါ။ Content တစ္ခုကို specific ျဖစ္ဖို႔ ယံုၾကည္ႏိုင္ဖို႔ သူမ်ားထက္ထူးျခားေနဖို႔ ဖန္တီးႏိုင္ရပါမယ္။ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ ကိုယ့္Business ကိုပဲ အခ်ိန္တိုင္းေျပာေနဖို႔ မလိုပါဘူး။ Customer အေနနဲ႔ ဘယ္လိုContent မ်ိဳးကို အခ်ိန္ေပးၿပီးဖတ္ခ်င္မလဲဆိုတာ စဥ္းစားရပါမယ္ ။ (For Eg; questionnaire မ်ိဳးဖန္တီးေပးၿပီး response မ်ားမ်ားရခ်င္ရင္ Customers feedback ေတြကေန feedback ေပးတဲ့သူကို ဆုအေနနဲ႔ေရြးခ်ယ္ေပးတာမ်ိဳး) ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကေတာ့ ၿပိဳင္ဘက္ေတြဘာလုပ္ေနလဲဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ပါ ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ Ideaေတြ Content ေတြကိုေတာ့ မကူးယူပါနဲ႔ ။ သူတို႔ Content ေတြကို inspiration ယူၿပီး ပိုဆန္းသစ္တဲ့ Own Content or Idea ေတြဖန္တီးပါ။
5. Content ရဲ႕အခ်ိန္ဇယားကို သတ္မွတ္ပါ
Target Customer အတြက္ ရည္ၫႊန္းမယ့္ Content ကိုဆံုးျဖတ္ၿပီး ကိုယ့္ Business or Industry နဲ႔အကိုက္ညီဆံုး Topic ေရြးပါ။ ၿပီးရင္ေတာ့ ေရးမယ့္ Article ရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ကိုေရြးပါ ။ ဒီအပိုင္းမွာေတာ့ transactional, informational နဲ႔ navigational ဆိုၿပီး keyword ၃မ်ိဳးရွိပါတယ္ ။ Transactional ကေတာ့ အေကာင္းဆံုး (သို႔) ေစ်းအသက္သာဆံုးကို ရွာေဖြေနတဲ့လူေတြကို ဆြဲေဆာင္တဲ့ပံုစံမ်ိဳးပါ။ Informational မွာေတာ့ ဘာလဲ၊ ဘယ္လိုလဲ ဆိုၿပီး အေမးသေဘာေဆာင္တဲ့ပံုစံမ်ိဴးနဲ႔စၿပီး marketer ဟာ Expert တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေျပာျပရမယ့္သေဘာပါ။ Navigational ကေတာ့ Customer ေတြရွာေနတာကို ကူညီႏိုင္တဲ့ keyword ေတြနဲ႔စတာမ်ိဳးပါ (For eg; brand name လိုမ်ိဳး)
ေခါင္းစဥ္အပိုင္းၿပီးရင္ေတာ့ Contentကို အပိုင္းခဲြရပါမယ္ ။ Introduction, body, conclusion နဲ႔ call to action ဆိုၿပီး အပိုင္းေလးပိုင္းနဲ႔ ေရးရမွာပါ
Content plan မွာေတာ့ ေန႔စြဲ၊ သတ္မွတ္ရက္၊ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ Contentကို ေဖာ္ျပခ်က္၊ Content အမ်ိဳးအစား၊ Target audience နဲ႔ ဘယ္ Channel မွာ ေဖာ္ျပမလဲဆိုတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ဖန္တီးရမွာပါ။ Microsoft Excel ဒါမွမဟုတ္ Google Sheets သံုးၿပီးလုပ္လို႔ရပါတယ္။
6. စိတ္ခ်ရတဲ့ Engagement ေတြကတဆင့္ ယံုုျကည္မႈတည္ေဆာက္ပါ။
Social Media ေတြဟာ Content ေတြေလွ်ာက္တင္ေနတဲ့ ေနရာသက္သက္မဟုတ္ပါဘူး။ Engagement ရေအာင္ယူတဲ့ေနရာမွာလဲ two way conversation လုပ္ေပးရပါမယ္ ။ Customer service အတြက္ social media ကို မ်ားမ်ားသံုးေပးေလ Customer ကလဲ ကိုယ့္ကိုပိုယံုၾကည္လာမွာပါ။ ဒါ့အျပင္ ပံုမွန္ Customer တစ္ေယာက္ ကိုယ့္Product or service ကို ဝယ္တဲ့အခါမွာ အဲ့Processကို Social Media ကတဆင့္ ပိုျမန္ဆန္ေအာင္ အခ်ိန္သက္သာေအာင္ လုပ္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ယံုၾကည္မႈရယူႏိုင္ပါတယ္ ။
7. Progress ေတြကို ျပန္တိုင္းတာၿပီး ခ်ိန္ၫွိပါ။
ေနာက္ဆံုးအခ်က္အေနနဲ႔ Social Media Plan ကေန လိုခ်င္တဲ့ success ရလာလားဆိုတာ ျပန္တိုင္းတာရမွာပါ။ ဒီမွာလဲ Conversion, Reach နဲ႔ Engagement ေတြကိုၾကည့္ၿပီး ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ Online ေပၚတက္ၿပီး အေပၚက process ေတြလုပ္ၿပီးေနာက္ ေရာင္းအားဘယ္ေလာက္တက္လာသလဲ၊ ဘယ္နားမွာအားနည္းသြားလဲ၊ ဘာေတြျဖည့္ေပးရမလဲ ျပန္လည္တိုင္းတာျခင္းျဖင့္ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ အစက ျပန္စရာမွာ အမွားနည္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
0 Comments